воскресенье, 27 марта 2016 г.

Тема 15. Оцінка основних форм фізичних тренувань школярів

Завдання

1. Прочитати матеріал лекції. 

2. Відповісти на питання плану
1. Основні організаційні форми фізичного виховання дітей у школі
2. Методи оцінки здоров'я та особливості фізіологічного розвитку школярів
Оцінка фізичних якостей дітей
3. Методи визначення стану здоров'я учнів
4. Фізіолого-педагогічні особливості розвитку учнів у підлітковому віці
5. Оцінка рівня фізичного розвитку школярів 5-х класів
6. Методи оцінки фізичного розвитку дітей
7. Семіотика порушень фізичного розвитку дітей

3. Зробіть обчислення параметрів стану організму школярів за кожним видом
Передбачається обчислення наступних параметрів стану організму школяра: 
1. Розрахунок ідеальної маси тіла і порівняння даних з реальними показниками. 
2. Розрахунок індексу пропорційності розвитку грудної клітки (індексу Ерісмана): 
ІЕ = Q - Р / 2, де Q - окружність грудної клітки на вдиху (см), Р - зріст (см). 
3. Розрахунок коефіцієнта статури (індексу Піньє): 
ІП = Р - (B + Q), де Р - зріст (см), В - вага (кг), Q - окружність грудної клітки на видиху (см). 
4. Обчислення індексу Кетле (відповідності маси тіла віком та зростання) 
ІК = В/Р2, де В - вага (кг), Р - зріст (м). 
5. Визначення стану склепіння стопи (плоскостопості). 
6. Вивчення функціонального стану дихальної системи з використанням тесту «Затримка дихання». 
7. Дослідження функціональних можливостей серцево-судинної системи гарвардським «степ-тестом», виконанням ортостатичної проби. 

4. Питання до самоконтролю знань (відповіді у зошит)
1. Поняття здоров'я та показники стану здоров'я.
2. Сучасні фактори, впливаючи на здоров'я людей.
3. Найбільш поширені форми захворювань сучасних дітей.
4. Показники соматичного здоров'я.
5. Фази адаптації і взаємозв'язок із станом здоров'я.
6. Групи здоров'я.
7. Основні види захворювань, які не сумісні з фізично-активними заняттями.
8. Особливості реакцій організму школярів 7-12 років на статичні та динамічні навантаження.
9. Суть методу оцінки фізичної працездатності за тестом PWC170
10. Існуючі рівні важкості та напруженості праці.
11. Які фактори визначають рівень працездатності дітей впродовж доби?
12. Показники фізичного та розумового стомлення.
13. Динаміка фізичної працездатності дітей впродовж доби.
14. У якому віці найбільшими темпами зростає фізична сила., координація рухів та витривалість?
15. Яка гігієнічна норма фізичної активності дітей 11-15 років за об'ємом роботи?
16. Яке оздоровче значення мають фізкультпаузи під час проведення уроків у дітей /-/// класів?
17. Що таке режим дня І його значення у вихованні дітей?
18. Чому у підлітковому віці треба обмежувати фізичні вправи, які сприяють розвитку фізичної сили?
19. Які діти за станом здоров'я та фізичного розвитку відносяться до основної, підготовчої та спеціальної групи?
20. Прийоми загартовування дітей.
21. На розвиток яких якостей повинні бути направлені фізичні тренування дітей у віці 7-10 років?
22. Яка тривалість нічного сну вважається нормою для дітей 10-13 років?
23. Як впливає фізичне навантаження на ріст кісток у довжину для дітей 13-15 років?


2 комментария:


  1. 1Організаційні форми фізичного виховання школярів включають уроки фізкультури; фізкультурно-оздоровчі заходи в режимі дня школярів; позакласну і позашкільну спортивно-масову роботу; самостійні заняття фізичними вправами в сім'ї, на пришкільній ділянці і дворових майданчиках, стадіонах, парках
    2Швидкість оцінюється по швидкісному бігу на дистанцію 100 м.
    Сила кистей рук оцінюється за допомогою ручного динамометра сила плечового пояса - за показниками метання вдалину набивного м'яча вагою 1 кг способом з-за голови двома руками, сила нижніх кінцівок - зі стрибків у довжину з місця.
    Спритність оцінюється за різницею часу пробігання дистанції в 10 м прямим і човниковим способом (пробігти 5 м, повернутися і бігти назад). Можна вимірювати спритність за часом роботи на смузі перешкод. Гнучкість вимірюється за ступенем нахилу тулуба з основної стійки, не згинаючи колін. Вправа виконується на гімнастичній лаві висотою 20-25 см, до якої прикріплюється спеціальна вимірювальна лінійка. Витривалість оцінюється по безперервному бігу. Тест вважається виконаним, якщо дитина пробігла всю дистанцію без зупинки.
    3Передбачається обчислення наступних параметрів стану організму школяра:
    1. Розрахунок ідеальної маси тіла і порівняння даних з реальними показниками.
    2. Розрахунок індексу пропорційності розвитку грудної клітки (індексу Ерісмана):
    ІЕ = Q - Р / 2, де Q - окружність грудної клітки на вдиху (см), Р - зріст (см).
    3. Розрахунок коефіцієнта статури (індексу Піньє):
    ІП = Р - (B + Q), де Р - зріст (см), В - вага (кг), Q - окружність грудної клітки на видиху (см).
    4. Обчислення індексу Кетле (відповідності маси тіла віком та зростання)
    ІК = В/Р2, де В - вага (кг), Р - зріст (м).
    5. Визначення стану склепіння стопи (плоскостопості).
    6. Вивчення функціонального стану дихальної системи з використанням тесту «Затримка дихання».
    7. Дослідження функціональних можливостей серцево-судинної системи гарвардським «степ-тестом», виконанням ортостатичної проби.
    4Найбільшому зміні піддається фізичний розвиток підлітків. Зростання у довжину збільшується помітно на 8-12 см. Вага збільшується до 8 кг за рік. Збільшується і обсяг грудної клітки. Сила м'язів зростає. Сила кисті у хлопчиків зростає до Зб кг, станова до 92 кг.
    Викладачам і тренерам необхідно мати на увазі ці відхилення. Це говорить про те, що вправи на витривалість і вибухову силу, напруження, необхідно давати при дотриманні лікарського і педагогічного контролю, досить дозовано. Із закінченням статевого дозрівання такі явища звичайно зникають.
    Підлітковий вік охоплює етап життя від 11 до 18 років. У цей період виникає і завершується ряд морфологічних, фізіологічних і психологічних процесів, що істотно відрізняють підлітка від дітей і дорослих. Процеси перебудови організму викликають значні зрушення у формуванні особистості.У підлітковому періоді онтогенезу створюються найбільш сприятливі умови для того, щоб через оформлене слово і фразу індивідуальний досвід збагачувавколективний і одночасно, поповнювався за рахунок останнього.

    ОтветитьУдалить
  2. 5Для оцінки рівня фізичного здоров'я та розвитку була використана комплексна програма (КП) експрес - оцінки рівня фізичного здоров'я школярів. [6]
    Комплексна програма включає в себе 5 морфофункціональних індексів (Кетле, Робінсона, Скибінська, Шеповалова, Руф'є), що мають взаємозв'язок з рівнем адапціонно-енергетичному потенціалу організму.
    6 Метод орієнтовних розрахунків ґрунтується на знанні основних закономірностей збільшення маси та довжини тіла, обводів грудної клітки та голови.Але метод антропометричних стандартів є більш точним, оскільки індивідуальні антропометричні величини порівнюють з нормативними відповідно до віку та статі дитини. Регіонарні таблиці стандартів є двох типів: сигмального й центильного
    7 Відхилення в довжині тіла можуть проявлятися у вигляді затримки росту чи високорослості. Відхилення в масі тіла мають вигляд її зменшення або збільшення. Відхилення в обводі голови можуть проявлятися у вигляді її зменшення (мікроцефалія) або збільшення (найчастіший варіант – гідроцефалія). Відхилення в обводі грудної клітки можуть бути як у бік зменшення, так і збільшення.

    ОтветитьУдалить