воскресенье, 27 марта 2016 г.

Тема 14. Оцінка ролі ранкової гімнастики для життєдіяльності організму

Тема 14. Оцінка ролі ранкової гімнастики для життєдіяльності організму

Завдання

1. Виконати завдання практичної роботи 1
Технологічна картка практичного заняття № 1
Мета: навчитися визначати оцінку ролі ранкової гімнастики для життєдіяльності організму. Вміти виконувати комплекси вправ ранкової гімнастики. Виховувати цікавість до предмету вивчення.
-       Записати тему і мету заняття
-       Визначити основні показники, зробити висновки
План
1. Ознайомлення із заповненням структури аналізу (мапи) проведення ранкової гімнастики
2. Комплекси вправ ранкової гімнастики


Хід заняття
1. Ознайомлення із заповненням структури аналізу (мапи) проведення ранкової гімнастики
МАПА АНАЛІЗУ Ранкова гімнастика
П.І.Б. вихователя _____________________________________
Освіта ___________________________________________
Категорія ____________ стаж роботи _________________
Група _________________________ Кількість детей____________
Критерії оцінки
Рівень
В
З
Н
1. Підготовленість вихователя:
наявність плану-конспекту
правильність і ретельність його розробки
2. Підготовка місця і фізкультурного інвентарю
провітрювання, вологе прибирання
раціональний розподіл інвентарю
3. Підготовка дітей
- Форма, взуття
4. Організація ранкової гімнастики
своєчасне початку і закінчення
способи організації дітей для виконання фізичних вправ
раціональне використання приміщення
роздача і збір інвентаря
5. Відповідність вправ, їх поєднання
6. Послідовність виконання
7. Виконання головного призначення гімнастики:
оздоровчі завдання
відповідність віку дітей, стану здоров'я, рівня фізичного розвитку і фізичної підготовленості
8. Тривалість
9. Дозування, темп виконання вправ
10. Прийоми регулювання дихання
11. Оцінка загальної і рухової щільності
12. Рішення освітніх завдань:
якість виконання вправ
прийоми попередження і виправлення помилок
13. Використання музичного супроводу
14. Самопочуття, поведінку і настрій дітей
15. Рівень педагогічної майстерності:
якість показу вправ
пояснення, команди, розпорядження, вказівки
вміння бачити всіх дітей
вміння здійснювати контроль за самопочуттям
вміння здійснювати контроль за поведінкою і настроєм
володіння голосом, культурою мови, тоном
спілкування з дітьми
16. Характер ведення ранкової гімнастики педагогом:
впевнено
невпевнено
настрій педагога
Висновок:
Рекомендації:


ВИСНОВКИ

3 комментария:

  1. Ранкова гігієнічна гімнастика - це комплекс фізичних вправ, характер яких та форма проведення різноманітні й залежать від мети занять. Якщо розглядати РГГ як засіб підняття функціо¬нальних можливостей організму, що були знижені під час сну, то достатньо виконувати її протягом 10-15 хв., застосовуючи прості вправи, які не викликають відчуття втоми.

    Загальний принцип побудови комплексу полягає в тому, щоб забезпечити участь основних м'язових груп в русі, що в свою чергу активно впливає на роботу внутрішніх органів. У комплекс РГГ потрібно також включати вправи як на дихання, так і на гнучкість. Потрібно уникати виконання вправ статично¬го характеру, із значним обтяженням, на витривалість (наприк¬лад, тривалий біг до втоми).

    Складання комплексу РГГ включає ряд послідовних етапів. Передусім визначають його загальну тривалість відповідно до фізичної підготовленості й рухових можливостей студентів. Найбільш оптимальною є тривалість 10-15 хв. Далі визначаєть¬ся зміст і послідовність виконання вправ:

    1. На початку виконання вправ — легка ходьба, біг підтюп¬цем упродовж 2-3 хв., вправи на "потягування" з глибоким диханням. При цьому важливо слідкувати за поставою. Після ви¬конання попередніх вправ посилюється дихання, зігрівається тіло, активізується діяльність кардіореспіраторної системи, підви¬щується загальний обмін речовин і створюються умови до вико¬нання наступних вправ.

    2. Наступний етап полягає у виконанні вправ для м'язів шиї, плечового пояса і рук. Це впливає на зміцнення м'язів верхніх кінцівок і плечового пояса, покращання рухливості суглобів.

    3. Далі потрібно виконувати вправи для м'язів тулуба і ніг. Це призводить до збільшення еластичності й рухливості хребта, зміцнення м'язів тулуба, покращання умов для діяль¬ності внутрішніх органів, а також зміцнення м'язів та збільшен¬ня рухливості нижніх кінцівок.
    4. Четверта серія вправ виконується на розвиток гнуч¬кості з положень стоячи, сидячи та лежачи. Вони сприяють збільшенню еластичності, гнучкості та спритності.
    5. Легкі стрибки або підстрибування, махові рухи, що вико¬нуються в середньому або швидкому темпі з рівномірним дихан¬ням, посилюють загальний обмін речовин, зміцнюють м'язи та суг¬лоби ніг, покращують кровообіг. Тривалість цих вправ 20-30 с.
    6. У заключній частині комплексу застосовують вправи, спрямовані на розслаблення м'язів, заспокоєння дихання, що в свою чергу, призводить до заспокоєння організму, досягнення психічної та фізичної рівноваги.

    Складаючи і виконуючи комплекси РГГ, слід звернути ува¬гу на те, що фізіологічне навантаження на організм слід підви¬щувати поступово, з максимумом у середині і поступовим зни¬женням у другій половині комплексу.

    Збільшення і зменшення навантаження повинно бути хвиле¬подібним. Кожну вправу слід починати виконувати в повільно¬му темпі й з малою амплітудою рухів, поступово збільшуючи їх до середніх величин.

    На кожному занятті, виконуючи вправи, студенти повинні отримувати оптимальне навантаження. Це, значною мірою, зале¬жить від кількості повторень і темпу виконання вправ. Між серія¬ми з 2-3 вправ виконуються вправи на розслаблення або в по¬вільному темпі. Шляхом зміни темпу і ступенем м'язового напру¬ження можна дозувати фізичне навантаження і визначати основний характер роботи (силовий, швидкісний, швидкісно-силовий).

    ОтветитьУдалить
  2. Этот комментарий был удален автором.

    ОтветитьУдалить